Kalite Performans Birimi
30 Ocak 2024

Hatay Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi olarak merkezimizde sağlık hizmetinin profesyonelleşmesini teşvik etmek ve sağlık çalışanlarımızda bu konuda farkındalığı oluşturmak amacıyla Kalite Yönetim Birimi kurulmuştur.Kalite Yönetim Birimi Sağlıkta Performans ve Kalite Yönergesi ve Hizmet Kalite Standartları doğrultusunda çalışmalarına yön vermiş olup sürekli değişim ve yenilenme sürecinden geçmektedir.

Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi Hizmet Kalite Standartları gerekleri yerine getirilerek hastalarımızın hizmete ulaşılabilirliği, hastalara yönelik bilgilendirme ve yönlendirmelerin sağlanması, hasta ve çalışan güvenliği, hasta ve çalışan memnuniyet anketleri, enfeksiyon kontrolü, güncel rehber ve hastane tanıtım broşürlerinin oluşturulması, web bilgilendirme, merkezimizde kullanılan cihazların kalibrasyon işlemleri, kurumda mevzuatça belirlenmiş kurul ve komitelerin kurulması, tıbbi atık yönetimi gibi çalışmalar tamamlanarak iyileştirme çalışmalarına süreklilik sağlanmıştır.




BU SÜRE İÇERİSİNDE ;

-01/03/2011 tarih ve 9489 sayılı Makam Onayıyla "Sağlıkta Performans ve Kalite Yönergesi" 01/07/2011 tarihinden itibaren yürürlüğe girmiş olup yeni yayınlanan Hizmet Kalite Standartlarına göre düzenlemeler yapılmıştır.

-Hasta ve çalışan güvenliği açısından mavi ve beyaz kod uygulamalarına geçilmiştir.

- Tüm personele Kalite Yönetim Sistemi Temel Bilgilendirme eğitimi verilmiştir.

- Kalite yönetim Sistemi içerisinde görev yapan personelimiz ile öz değerlendirmeler yapılmakta ve gerekli hallerde düzeltici-önleyici faaliyetler başlatılmaktadır.

- Tüm tıbbi cihazların periyodik bakım ve kalibrasyonları yapılmaktadır.

- Kurum içi güncellemelerle ilgili dokümanlar revize edilmektedir.

- Yangın Yönergesi, Acil Durum Eylem Planı, Sivil Savunma Planları hazırlanarak İl İtfaiye Müdürlüğü tarafından tüm personelimize yılda en az bir kere eğitim verilmekte ve tatbikat yaptırılmaktadır.

- Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi Hizmet Kalite Standartları gereği birimler oluşturularak işlevsel hale getirilmiştir.

-Dilek-öneri kutuları,Hasta Hakları başvuruları,intranet sistemi aracılığı ile hasta ve çalışanlarımızın Dilek ve öneri değerlendirilmekte ve çözüm yolları aranmaktadır.

   

KALİTE YÖNETİM BİRİMİ OLARAK

SKS çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlamak,

Bölüm hedeflerine yönelik, bölüm tarafından yapılan analiz sonuçlarını değerlendirmek

Öz değerlendirmeleri yönetmek

Hasta ve çalışan anket sonuçlarını değerlendirmek

SKS çerçevesinde hazırlanan,

Yazılı düzenlemeleri kontrol etmek,

Yazılı düzenlemelerin revizyonunu takip etmek,

Hizmet sunumuna yönelik istatistiki bilgileri değerlendirmek,

SKS çerçevesinde belirlenen komitelere üye olarak katılmak görevlerini sürdürmektedir. 

Bu bağlamda hizmet kalite standartlarında yer alan tüm bölümlerin bölüm kalite sorumluları belirlenmiş ve faaliyetler bu yönde sürdürülmektedir.

NASIL GİDİLİR?


BİRİM ÇALIŞANLARI
Metin Yavuz TOSYALI
Fetiye Eda BAYRAKTAR
Funda TATLI

İÇ HAT TELEFON

 

  •  HKS çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlamak,

  •  Bölüm hedeflerine yönelik, bölüm tarafından yapılan analiz sonuçlarını değerlendirmek

  • Öz değerlendirmeleri yönetmek

  • Hasta ve çalışan anket sonuçlarını değerlendirmek

  • HKS çerçevesinde hazırlanan;
      Yazılı düzenlemeleri kontrol etmek,
      Yazılı düzenlemelerin revizyonunu takip etmek,

  • Hizmet sunumuna yönelik istatistiki bilgileri değerlendirmek,

  • HKS çerçevesinde belirlenen komitelere üye olarak katılmak görevlerini sürdürmektedir. 

          

  Bu bağlamda hizmet kalite standartlarında yer alan tüm bölümlerin bölüm kalite sorumluları belirlenmiş ve faaliyetler bu yönde sürdürülmektedir.

 

  •  HKS çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlamak,

  •  Bölüm hedeflerine yönelik, bölüm tarafından yapılan analiz sonuçlarını değerlendirmek

  • Öz değerlendirmeleri yönetmek

  • Hasta ve çalışan anket sonuçlarını değerlendirmek

  • HKS çerçevesinde hazırlanan;
      Yazılı düzenlemeleri kontrol etmek,
      Yazılı düzenlemelerin revizyonunu takip etmek,

  • Hizmet sunumuna yönelik istatistiki bilgileri değerlendirmek,

  • HKS çerçevesinde belirlenen komitelere üye olarak katılmak görevlerini sürdürmektedir. 

          

  Bu bağlamda hizmet kalite standartlarında yer alan tüm bölümlerin bölüm kalite sorumluları belirlenmiş ve faaliyetler bu yönde sürdürülmektedir.